ICMI to Hold Training Workshop in Hermosillo, Mexico on November 2, 2017

The International Cyanide Management Institute (ICMI) will hold a training workshop on the implementation and auditing of the International Cyanide Management Code (Cyanide Code). This one-day session is for personnel of companies that are signatories to the Cyanide Code or are considering becoming signatories, auditors and prospective auditors, and others with an interest in learning more about Cyanide Code implementation and auditing. ICMI Vice President Eric Schwamberger will provide an overview of the Cyanide Code and its certification process, and discuss Cyanide Code requirements for gold and silver mines and cyanide transporters. Workshop attendance will be limited, so please register early to ensure your participation.

The Workshop will be held at the Lucerna Hotel, Blvd. Paseo del Río Sonora Norte, #98 Col. Proyecto Río Sonora, Hermosillo, Sonora C.P. 83270, Mexico.  The hotel can be reached at +52 (662) 259 5200, or http://www.hoteleslucerna.com/hermosillo/. Workshop participants are responsible for making the own arrangements for lodging.

Information on the training workshop and registration materials are available on the ICMI web site at the following link: http://www.cyanidecode.org/training/scheduled-training-workshops.

El ICMI impartirá un taller de capacitación en Hermosillo, México, el 2 de noviembre de 2017

El Instituto Internacional para el Manejo del Cianuro (ICMI, por sus siglas en inglés) llevará a cabo un taller de capacitación sobre la implementación y auditoría del Código Internacional para el Manejo del Cianuro (el Código del Cianuro). Esta sesión de un día está dirigida al personal de las compañías que son signatarias del Código del Cianuro, o están evaluando la posibilidad de convertirse en signatarios, auditores y auditores potenciales, así como otras personas con interés en aprender más sobre la implementación y la auditoría del Código del Cianuro. El Vicepresidente del ICMI, Eric Schwamberger, dará un resumen del Código del Cianuro y de su proceso de certificación, y hablará de los requisitos del Código del Cianuro para las minas de oro y plata y los transportistas de cianuro. La asistencia al taller será limitada, de manera que debe registrarse con anticipación para asegurar su participación.

El taller se llevará a cabo en el Hotel Lucerna, Blvd. Paseo del Río Sonora Norte, #98 Col. Proyecto Río Sonora, Hermosillo, Sonora C.P. 83270, México. Se puede comunicar con el hotel llamando al +52 (662) 259 5200 o visitando http://www.hoteleslucerna.com/hermosillo/. Los participantes del taller son responsables de hacer sus propios preparativos para el alojamiento.

La información sobre el taller de capacitación y los materiales de registro se encuentran disponibles en el sitio web del ICMI en el siguiente enlace: http://www.cyanidecode.org/training/scheduled-training-workshops.

Date:
Tuesday, July 11, 2017